am vrut
sexualitate din care să dispară figura de stil (metafora mai ales), o
tehnologie a juisării, cu organe mașini care trebuie să dea randament. femeile
și-au dorit o lume a reprezentării (the look—the style—the difference), bărbații au visat la roboți. și așa,
femeia starletă nu a mai putut schimba o iotă din text. ceea ce va să fie sunt
erecțiile nesfârșite. până în
ziua aceea ne vom nevoii la canonul virilității, ca o datorie eternă.
la dezordinea
erotică se răspunde cu o teologie orgastică, prin care corpul este răscumpărat,
dar “cu teologia orgastică se întâmplă ce se întâmplă cu toate teologiile: baia purificatoare a crizei voluptoase este la fel
de inaccesibilă ca și absolutul.”
iată îndreptarul acestei teologii:
-
sex nu
mai înseamnă diferență, genitalul e referința.
-
tirania
genitalului operează cu o triplă reducție: (i) sexualitate = organe/ plăceri genitale; (ii) erotism feminin = dotare sexuală masculină; (iii) sex masculin = pulă (ca în The Naked Gun, în care pentru a se “proteja”, Leslie
Nielsen îmbracă prezervativul).
-
“fie și
cururi, spun ei, dar pătrunse de un simț al mântuirii, putem vedea orice cu
condiția ca sensul să domine imaginea...”
-
nu goliciunea este păcatul, ci lipsa ei de
semnificație, ca goliciune de transcendență.
-
pornografia e un sex-fiction
în care femeile se fut în draci, o poveste futuristă a cărui acțiune se
desfășoară în generația 3000+.
teologia orgastică este o teologie din care moartea nu avea
cum să nu facă sens. satisfacerea lui înseamnă neant de plăcere pentru ea.
“între coapsele femeii bărbatul nu poate fi decât trecător…” noua desfrânare nu
e decât puritanism pe dos, în care sentimentalitatea anti-narativă pune în
pericol scenariul genital, pentru că sentimentalitatea “nu are moment obligatoriu sau loc privilegiat, nu
este așteptată niciunde...”.
-
dacă ți-am spus te iubesc și l-am exclus pe celălalt,
dacă ți-am spus te iubesc și din acest moment pentru mine nu mai există nimeni
(ergo, există dumnezeu?), tu trebuie să știi că îmi vei îndeplini toate
fantasmele, că vei suplini toate creaturile excluse, intrând într-un regim
totalitar.
-
sufletul a murit, trăiască genitalul (cu toate puterile
celui dintâi). “bogăția individului,
comoara inalienabilă căreia nicio instituție nu-i dispută proprietatea, singura
parte din sine pe care nu o cedează muncii, calea sa de acces la fericire, cea
care îl definește ca ființă privată este de-aici încolo genitalul.”
să nu credem însă
că teologia genitalului exclude capitalizarea, transformarea trupului
într-o marfă, ca singură proprietate a noilor aserviți (condiția lor în sistemul
dominat în ascuns de realitatea prostitutivă). Christopher Walken avea dreptate
când îi spunea lui Tony, pe cale de a fi futut în cur, în Wild Side:
“this is not about sex. this is about power.”
(Pascal
Bruckner, Alain Finkielkraut, Noua dezordine amoroasă, editura TREI,
2005).